Dagje naar de gezondheidsbeurs

geplaatst in: afvallen, voeding | 0

Dagje gezondheidsbeurs, wat is mij opgevallen?

Zondag ben ik samen met mijn collega naar de gezondheidsbeurs in Utrecht geweest. Even spotten wat de trends zijn en er stonden interessante lezingen op het programma .

Wat doe je als je aankomt, eerst een kopje thee en wat erbij. Tot onze grote verbazing bestond het assortiment uit: croissants, appeltaart uit de vriezer, koffiebroodjes en andere vette suikerrijke happen. Gelukkig ga ik nooit onvoorbereid de deur uit, dus het werd een kopje thee met een bananenmuffin van mijzelf.

De beurs bestond uit allerlei standjes waar je dingen kon proeven en producten kon testen en kopen en er werden lezingen gegeven.

De volgende punten zijn mij vooral opgevallen en hebben voor mij een toegevoegde waarde:

Darmflora

Uit alle lezingen komt naar voren dat een goede gezondheid begint met een goede darmflora. Wat hier zeker bij helpt is minder of geen toegevoegde suikers eten.

Zonder toegevoegde suikers

Bij heel veel standjes kon je drinken en eten proeven waar geen toegevoegde suikers in zaten: granola ,limonade, repen, gedroogd fruit. Pas wel op met de repen die zijn gemaakt van dadels: ze bevatten al snel 200 calorie├źn per reep dat is voor een tussendoortje erg veel.

Zelf klachten bestrijden

Heel veel lichamelijke klachten kun je zelf bestrijden met goede voeding, beweging en ontspanning.

De Hormoonfactor

Ralph Moorman van de hormoonfactor gaf een mooie lezing over wat onbalans van hormonen met je lijf kunnen doen en met je gewicht. Mijn collega Chantal heeft een mooi review geschreven van zijn laatste boek:http://www.ikgagezond.nl/review-van-het-boek-hormoonbalans-voor-vrouwen/

Bewegen

Er was aandacht voor bewegen: een superleuke hoelahoep met gewicht erin die je buik strakker laat worden, kangoo jumps: schoenen waar je hoog mee kan springen. Vooral het plezier in bewegen is erg belangrijk om dit ook vol te kunnen houden.

Meditatie en ijstraining

Robert Bridgeman gaf een lezing over hoe belangrijk meditatie en ontspannen ademhaling is.
Hij is net als ik grote fan de ademhalingsoefeningen en de ijsbaden! Hij gaf ook aan hoeveel informatie wij tegenwoordig krijgen te verwerken en dat het goed is om je smartphone af en toe uit te zetten of nog beter gewoon thuis te laten.

Vitaminetekort

In de lezing van Jesse van de Velde kwam naar voren dat veel mensen te weinig van bepaalde belangrijke vitaminen binnen kregen en daardoor klachten krijgen: jodium, magnesium, vitamine D en omega 3. Laat je van te voren wel goed informeren. Veel kun je uit voeding halen.

400 gram groenten

Wat uit alle lezingen naar voren kwam en waar ik ook een groot voorstander ben is dat we echt minstens 400 gram groenten moeten eten op een dag. Dit vanwege de vitaminen en mineralen, de vezels, lage caloriewaarde. Als je eet volgens Puur Gezond, kun je hier makkelijk aan komen. Ik adviseer je hier graag in.

Gelukkig was er 1 eetstandje op de beurs die eten verkocht zonder toegevoegde suikers en heb daar een heerlijke karamel chocoladetaart gegeten!

Het was zeker de moeite waard als je uit alle informatie haalt wat voor jou op toepassing is en dat je doet waar je je zelf goed bij voelt.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.