Hoe eet je gemakkelijk meer groenten?

geplaatst in: afvallen, tips | 0

Iedereen weet dat je groenten moet eten voor de vitaminen en mineralen die erin zitten, de vezels en de gunstige effecten op onze gezondheid.

Het voedingscentrum adviseert nu 250 gram i.p.v. 200 gram groenten, dit terwijl veel mensen dit al vaak niet halen.

Bij PuurGezond haal je met gemak 300 tot 400 gram groenten.

Hoe wij dat bij Blij Gewicht en PuurGezond doen?

Met de volgende tips eet jij ook met gemak meer groenten!

  • Zorg dat je bij iedere lunch iets van groenten eet: dit kan door je boterhammen af en toe te vervangen of aan te vullen met een goed gevulde maaltijdlunch , een lekkere soep of je belegt je volkoren boterhammen met tomaat, komkommer of andere rauwkost.
  • Diepvriesgroenten zijn altijd handig om in huis te hebben. Zo heb je altijd een voorraadje.
  • Smoothies met groenten en fruit zijn een handige en erg lekkere manier om je groenten aan te vullen. Op mijn receptenblog staan meerdere groene smoothies. Zelf heb ik net meegedaan met een challenge van miss natural en heb weer veel nieuwe recepten opgedaan.
  • Maak op zondag een grote pan soep, zodat je een aantal dagen een lekkere kom soep bij de lunch hebt.
  • Tijdens het koken kun je als je trek hebt alvast wat rauwkost nemen.
  • Rauwkost gedoopt in de zelfgemaakte hummus of tzatziki is een gezond tussendoortje. Weeg maar eens een handje cherrytomaatjes af en je zult zien dat het meevalt om aan de 300/ 400 gram te komen.
  • Eet bij het avondeten naast de groenten ook een kleine salade van bv. tomaatjes, komkommer, eitje, mais, rode paprika.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.