Hoe voorkom je eetbuien en bloedsuikerschommelingen?

geplaatst in: afvallen, tips | 0

Je wilt afvallen, gezonder eten, maar heb toch last van eetbuien en het schommelen van je bloedsuikerspiegel, waardoor je trek krijgt en de verkeerde dingen gaat eten.

Gelukkig kun je hier iets aan doen!

En het mooie is dat het niet veel tijd kost, want geen tijd hebben is een veel gebruikte excuus.

Sla geen eetmoment over

Heel belangrijk is dat je geen eetmomenten gaat overslaan.Het is goed om 5 tot 6 eetmomenten op een dag te nemen. Dus naast je 3 hoofdmaaltijden zijn de tussendoortjes heel belangrijk.

Tussendoortjes

Het is belangrijk dat je de tussendoortjes die je neemt voedzaam zijn, wat betekent dat ze langzame koolhydraten, eiwitten en/ of goede vetten bevatten. Dus zo min mogelijk toegevoegde of snelle suikers.

Lees ook mijn blog hoe je minder suiker kunt gebruiken.

Functie tussendoortjes

Voedzame tussendoortjes zijn belangrijk om aan voldoende voedingstoffen te komen, waardoor je minder last krijgt van eetbuien. Ook beperken ze daarmee de bloedsuikerschommelingen.

Lijst tussendoortjes

Mijn collega en ik hebben een lijst gemaakt met voedzame tussendoortjes

De recepten van de tussendoortjes van deze lijst kun je terugvinden op mijnĀ blog.

Tijdgebrek

Dit is geen excuus! Ik heb gisteren een bananenbrood gebakken en de tijd tot het in de oven stond (zonder de spullen klaar te zetten) was 6 minuten en 11 seconden…….

Begeleiding

Wil je meer tips en heb je behoefte aan begeleiding in je proces van het verbeteren van je leefstijl, dan kun je van mij zowel 1 op 1 begeleiding krijgen, groepsbegeleiding, maar ook op afstandsbegeleiding.

Vul onderstaand contactformulier in, voor vragen of begeleiding:

 

 

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.