Makkelijk en puurgezond diner 4x in 1

geplaatst in: recepten | 0

Plannen wat en wanneer je gaat eten is erg handig en slim om te doen. Soms heb je niet veel tijd om snel een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Als je dit van te voren weet kun je hierop inspelen.

Als je elke week een planning maakt weet je wat je gaat eten en wanneer je minder tijd hebt om te koken.

Ik heb een vegetarisch pastasaus gemaakt die je op meerdere manieren kunt eten en kunt invriezen.

Je kunt hem met volkoren of glutenvrije pasta eten, met kikkererwten, met reuze witte bonen of op een overheerlijke en gezonde spinazie-speltpannenkoek.

Voor het recept voor de saus heb je nodig:

1 aubergine in stukjes

1 courgette in stukjes

1 gesnipperd ui

2 tenen knoflook

bakje cherrytomaatjes gehalveerd

half blikje geconcentreerd tomatenpuree

half pakje gezeefde tomaten

tijm

balsamicoazijn

kokosolie

zout en peper naar smaak

pasta volkoren of glutenvrij/ speltpannenkoek met spinazie en knoflook/ witte bonen/ kikkererwten

geitenkaas of fetakaas

 

Bak de aubergine en courgette in de kokosolie en na 5 minuutjes bak je de ui en de knoflook mee.

Laat dit een tijdje pruttelen op laag vuur en voeg dan de tomaatjes, tomatenpuree, balsamicoazijn, peper en de tijm toe.

Laat dit minstens een half uur heel zachtjes pruttelen.

Kook dan de pasta, kikkererwten, witte bonen naar keuze en serveer alles met kaas naar keuze.

 

Op de foto heb ik de saus op een spinazie-speltpannenkoek gedaan.

IMG_0893

 

Eet smakelijk!!

 

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.