Tips voor een gezonde Paas!

geplaatst in: afvallen, tips | 0

Het is april en al bijna Pasen. Je bent zo lekker bezig met je gezonde leefstijl en nu komen er weer allerlei feestelijk dagen aan…….

Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn als je de volgende tips uitvoert.

Sla geen maaltijden over

Met Pasen, Koningsdag etc. is het belangrijk dat je net als gewoon, geen maaltijden overslaat. Doe je dit wel, kom je voedingsstoffen tekort en ga je op het moment dat al die lekkere dingen voorbij komen, voor de bijl. De kans dat je dan teveel eet is groot. Eet je je normale maaltijden en tussendoortjes, dan ben je beter bestand tegen alle verleidingen.

Tafel versieren

Leg de nadruk om een mooie gedekte tafel en maak met de kinderen mooie placemats en leuke servetringen.

Een tafelkleed die je tijdens het eten kan inkleuren geeft ook voldoende afleiding.

Eieren

Ga eieren schilderen aan tafel en eet verder heerlijke eiergerechten: ze zijn heel gezond en verzadigen ook goed.

Eimuffins, scrammbled eggs, gekookt eitje, omelet. Er is genoeg keuze.

Spelletjes

Doe spelletjes aan tafel en ga na het eten eieren zoeken. Je kunt ze zelf verstoppen, maar er zijn ook genoeg plekken waar je georganiseerd eieren kunt zoeken, zoals in speeltuin de Hoef en in Schoorl. Zo ben je lekker met z’n allen buiten en in beweging.

Schoolontbijt

Veel kinderen hebben schoolontbijt, maar ook worden er Paasontbijtjes georganiseerd bij werkgevers.

Onderstaande tips kunnen je wat inspiratie geven.

 

 

Het is ook erg handig als je etiketten kan lezen en weet hoe je gezonde keuzes moet maken in de supermarkt.

Er zijn nog enkele plekken vrij in mijn workshop: De Supermarktsafari!

Druk op de link voor de informatie en om je aan te melden.

Alvast een fijn Pasen!

 

 

 

 

 

 

 

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.